Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
21.01.2015 17:13 - Какво значи "Аз не съм Шарли"
Автор: ssvetozar Категория: Политика   
Прочетен: 9544 Коментари: 29 Гласове:
12

Последна промяна: 21.01.2015 19:42

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
 По повод  че напоследък масово чета такива заявления, искам да поясня какво значи това.
"Аз не съм Шарли" значи "аз капитулирам пред исляма".
Или да поясня с исторически пример.  Едно време турците са насилили част от българите  да приемат исляма. Тези българи са свалили калпаците и са сложили чалмите. Това е било тяхното "аз не съм Шарли". 


Допълнение, след коментарите на  sestra believer23 и  alchemist.

Мислех, че е очевидно, че "Аз съм Шарли", значи солидарност именно с това, за което тези хора бяха убити. А не съгласие с всичките им действия и едва ли не идеализиране.  А тези хора бяха убити от мюсюлмани, защото рисуваха карикатури на "пророка" Мохамед( а не заради карикатурите на Света Богородица). Всякакви други тълкувания и теории за мене са фантазии( просто защото няма факти за тях) и не  ми е интересно да ги обсъждам. Така че "Аз съм Шарли" значи просто солидаризиране с правото на свободните хора да публикуват карикатури на исляма и да не бъдат убивани за това.
Що се отнася до възмущението на "християните" срещу карикатуристите, за мене е много грозно да обиждаш мъртви хора и искам да им напомня( или да им съобщя, ако не го знаят), че Христос никога не одобрявал убийствата.


















Гласувай:
17



Следващ постинг
Предишен постинг

1. sestra - Ами да, ама кой да слуша
21.01.2015 17:40
всеки се прави на компетентен, а капитулирането е пред всеки вид тероризъм и беззаконие, от където и да произлиза. Жалко.
цитирай
2. believer23 - Да кажеш "Аз не съм Шарли&q...
21.01.2015 17:48
Да кажеш "Аз не съм Шарли" означава да кажеш "Аз не съм съгласен и не съм солидарен с богохулствата на авторите, които хулеха Пресветата Троица (а хулата срещу Духа Светаго е непростима нито в този живот, нито в бъдещия), нашия Господ и Спасител Иисус Христос и пресвета Богородица, като тези карикатури бяха в пъти по-гнусни от карикатурите на Мохамед. Също така имам съмнения, че ислямисти са убили журналистите, защото ми понамирисва повече на ЦРУ план. Същите тези изкараха милиони хора да скандират "Аз съм Шарли" и по този начин да се солидаризират с богохулствата на авторите и по този начин самите те да богохулствуват. Затова никой православен християнин не може да буде "Шарли ебдо".
цитирай
3. alchemist - Майната му на "Шарли"!
21.01.2015 17:56
Аз съм българин, аз съм християнин, аз не съм френско допотопно издание публикуващо тъпи карикатури.
Къде бяхте Шарлита, когато се гонеха и убиваха християни в Сирия и Ирак? Правеха ли се тогава многолюдни сълзливи манифестации?
цитирай
4. ssvetozar - Ще направя допълнение на постинга,
21.01.2015 19:30
защото от коментарите личи, че не се разбира нещо, което за мене е очевидно.
цитирай
5. believer23 - Като за начало, никой не бива да се ...
21.01.2015 20:43
Като за начало, никой не бива да се подиграва с вярата на другия - без значение християнин ли е, мюсюлманин ли е, будист ли е и т.н.Да критикува - да! Да се гаври и подиграва - в никакъв случай! . Също така аз не одобрявам убийството им, а това, че са богохулници не е обида към мъртви хора, а си е самата истина! Вижте карикатурите на Пресветата Троица и на Господ Иисус Христос, и сами разсъдете - богохулници ли са или не са! Също трябва да се знае, че богохулството е един от греховете, които се наказват още в този живот. И не на последно място, ислямисите обикновено не правят атентати по подобен начин. Освен това, тези терористи си стреляха 30 минути необезпокоявани от никого в центъра на Париж, когато си тръгваха пътното платно беше напълно свободно и добре, че беше невниманието на единия от терористите да си "забрави" личната карта в...колата, за да разбере полицията кои са терористите. А накрая и комисаря, който водеше разследването се самоуби. Все едни нормални и обикновени неща за един терористичен акт.
цитирай
6. ssvetozar - believer23,
21.01.2015 21:45
както казах, конспиративните теории не ме интересуват. Твое право е да правиш всякакви предположения. Няма факти за някакво различно обяснение за тези убийства, освен омразата на мюсюлманите към различните от тях.
Хем не одобряваш убийството на тези хора, хем богохулството се наказвало още в този живот. Не може и двете.
Аз лично вярвам в Христос, а не в алах или Мохамед и за мене не е едно и също с каква вяра някой се подиграва. И с исляма и аз бих се подигравал. Но никога не бих одобрил убийството на някой, който се е гаврил с Христос. Просто такова е учението на самия Христос.
цитирай
7. jediknight - тц, тц ......
22.01.2015 01:21
Хубаво си мислил, че е очевидно, ама тук все пак е блогбг - винаги трябват допълнителни разяснения, защото някои хора трудно загряват. :D
цитирай
8. 1997 - Къде останаха онези?
22.01.2015 08:38
Онези дето дори да не са съгласни с мнението на някого до смърт щяха да се борят за правото му на мнение? Странна промяна. Нещо много са динамични, щом се променят условията и се променя и съвестта им.

Убийството е най-крайната форма на цензуриране. — «Assassination is the extreme form of censorship.» — Бърнард Шоу

Не искам да съм Шарли- жертвата, предпочитам да сме защитници на правата на Шарли
цитирай
9. sestra - Дано не си разчел моя коментар като противоречащ на мнението, изразено от теб.
22.01.2015 10:17
За съжаление тази глупава разпра ни сближава с руските реакции, демонстриращи поредни антидемократични напъни, каквито никой от нормална страна не допусна до съзнанието си. Сега се сещам ,че ти оспори връзката на ислямския фундаментализъм с руския империализъм в атентата, но сега вече тя много релефно изпъква.
цитирай
10. ssvetozar - За съжаление тази глупава разпра ни ...
22.01.2015 10:31
sestra написа:
За съжаление тази глупава разпра ни сближава с руските реакции, демонстриращи поредни антидемократични напъни, каквито никой от нормална страна не допусна до съзнанието си. Сега се сещам ,че ти оспори връзката на ислямския фундаментализъм с руския империализъм в атентата, но сега вече тя много релефно изпъква.


Не, с първият ти коментар съм съгласен изцяло.
Що се отнася до конкретната руска връзка в този случай, то не съм видял убедително доказателство. Но това е малко встрани от конкретната тема.
цитирай
11. kasnaprolet9999 - Аз не съм Шарли по никакъв начин не ...
22.01.2015 13:22
Аз не съм Шарли по никакъв начин не означава, че капиталираме пред исляма, а е една разумна позиция. Карикатуристите на Шарли Ебдо се опитваха да отърват хората от злото, което им причиняват отделните религии като ги осмиват. И до като много хора от християнския свят ги разбираха и се смееха на тези карикатури, то с представителите на източните религии нещата съвсем не стояха по този начин. Исляма държи много хора в изолация и спъва развитието им, те живеят много назад във времето във всяко едно отношение. Това води до неминуем сблъсък на цивилизациите. По-развитата цивилизация е тази, която трябва да предотврати този сблъсък и това трябва да стане с по-меки средства, а не с осмиване и откровени подигравки. Трябва друг подход за тях, критиката върви при цивилизованите хора.Резултатите са на лице, едва ли някой от нас ги одобрява и трябва да се направят съответните изводи, а не да продължават да правят същите грешки.Религията винаги е разделяла хората и ги е довеждала до кървави сблъсаци. Беше време, когато католици и протестанти се колеха, Вартоломееви нощи, рицарски походи и т.н. Сега уж сме по-умни вече и не правим такива простотии, но в арабските страни не е така. Поне да не настъпваме змията за опашката, а ние точно това правим с тези карикатури. И какво очакваме, че тя ще си изплюе отровния зъб, ще си махне кожата и т.н. Не, това не може да се получи. Не оправдавам по никакъв начин извършените убийства, не искам да бъда разбрана неправилно. Не казвам, че не трябва да опитваме да сближим позициите, напротив ...трябва, в името на мира и човешкото добруване. Осмиването и неуважението към другомислещите не е пътя за това. Не знам кой е пътя, но противопоставянето не е.
цитирай
12. godlieb - ECOCONSULT-77 DISSASTERS COMMENTS
22.01.2015 13:24
http://youtu.be/m67C2biomIY
цитирай
13. jediknight - За съжаление тази глупава разпра ни ...
22.01.2015 13:26
sestra написа:
За съжаление тази глупава разпра ни сближава с руските реакции, демонстриращи поредни антидемократични напъни, каквито никой от нормална страна не допусна до съзнанието си. Сега се сещам ,че ти оспори връзката на ислямския фундаментализъм с руския империализъм в атентата, но сега вече тя много релефно изпъква.


Подкрепям!

цитирай
14. kass - еее, айде да не сме толкова повърхностни
22.01.2015 13:28
"Така че "Аз съм Шарли" значи просто солидаризиране с правото на свободните хора да публикуват карикатури на исляма и да не бъдат убивани за това."

Ми някои "свободни" хора може да искат да публикуват карикатури с блудства с деца... Всички ли трябва да се съгласим с това? Прав сте само за едно - за мъртвите или добро, или нищо... затова най-добре да замълчим, вместо да правим паради на солидарността. Колкото до пророка Мохамед, когато оневиняваме гаврата като действие нима има значение обекта на гаврата? Не! Има значение единствено действието, което е противно от морална, естетическа и въобще човешка гледна точка. А за живота и смъртта - добре, всички сме съгласни, че и простаците имат право на живот...
цитирай
15. minevv - da
22.01.2015 14:29
прав си
цитирай
16. viovioi - Не съм Шарли
22.01.2015 14:30
Защо Папата на Римо-католическата цръква осъжда всякакви прояви на богохулстване или поругаване на кръста(помним случая с Мадона) , да не говорим ако някой в ислямския свят направи карикатура на Христос. Една статистика показва, че няма НИТО ЕДИНА карикатура на Христос идваща от ислямския свят и 475 весника,списания,интернет и пр издания са поругали Пропора Мохамед.Е те това на нищо не прилича. Аз не само не съм Шарли. аз никога не искам и няма да бъда. Поставете точка на тази вселенска глупост. много моля.
цитирай
17. ssvetozar - Ми някои "свободни&q...
22.01.2015 14:43
kass написа:


Ми някои "свободни" хора може да искат да публикуват карикатури с блудства с деца... Всички ли трябва да се съгласим с това?


Неща, по които има обществено съгласие, се забраняват със закон. Не бива да се довежда примера до абсурд. Дайте тогава изобщо да забраним всякакви карикатури ?
цитирай
18. ssvetozar - Защо Папата на Римо-католическата ...
22.01.2015 14:45
viovioi написа:
Защо Папата на Римо-католическата цръква осъжда всякакви прояви на богохулстване или поругаване на кръста(помним случая с Мадона) , да не говорим ако някой в ислямския свят направи карикатура на Христос. Една статистика показва, че няма НИТО ЕДИНА карикатура на Христос идваща от ислямския свят и 475 весника,списания,интернет и пр издания са поругали Пропора Мохамед.Е те това на нищо не прилича. Аз не само не съм Шарли. аз никога не искам и няма да бъда. Поставете точка на тази вселенска глупост. много моля.


Ислямския свят си е ислямски свят. Ако на някой му харесва да живее по такъв начин, да ходи там. Само че напротив, те идват в нашия свят и ни убиват, защото сме ги "обиждали".
цитирай
19. viovioi - Съжалявам,
22.01.2015 15:07
Но някак куцат аргументите "За". Те не осмиват нашия месия(Христос), ние да осмиваме техния(Мохамед) и с това сме О.К.Така ли? Не е ли двоен стандарт, или просто глупаво да речем.
цитирай
20. kass - ssvetozar
22.01.2015 15:12
ssvetozar написа:
kass написа:


Ми някои "свободни" хора може да искат да публикуват карикатури с блудства с деца... Всички ли трябва да се съгласим с това?


Неща, по които има обществено съгласие, се забраняват със закон. Не бива да се довежда примера до абсурд. Дайте тогава изобщо да забраним всякакви карикатури ?


За да има обществено съгласие, трябва да има обществено обсъждане, иначе как ще разберем какви са обществените нагласи? Т.е. вие имате право да кажете "аз съм Шарли" защото...еди какви си мотиви имам. Но нямате право да кажете "който не е Шарли е оправдаващ тероризма" или пък "против свободата", или пък "огънал се пред мюсюлманите" и т.н. вменявайки вина, да не кажа направо насилвайки, някой да се съгласи с вас. И не казвайте, че не правите разлика между намирането на мярката при рисуването на карикатури и пълната им забрана :)...
цитирай
21. ssvetozar - Но някак куцат аргументите &quo...
22.01.2015 15:30
viovioi написа:
Но някак куцат аргументите "За". Те не осмиват нашия месия(Христос), ние да осмиваме техния(Мохамед) и с това сме О.К.Така ли? Не е ли двоен стандарт, или просто глупаво да речем.


Щом световете са различни, естествено и стандартите са различни. Ако искате да преминете на техния стандарт - това е шариата.
цитирай
22. rebu - Експиримент
22.01.2015 15:31
Хайде, представете си следното: Заставате до оградата на съседа и започвате да псувате, баща му, майка му и цялата рода. После му пикаете в пощата и в цветята до вратата. А когато той ви потърси сметка за простотиите, вие се обявявате за свободолюбив - така се проявява свободолюбие! А той е извратен терорист...
цитирай
23. ssvetozar - За да има обществено съгл...
22.01.2015 15:35
kass написа:



За да има обществено съгласие, трябва да има обществено обсъждане, иначе как ще разберем какви са обществените нагласи? Т.е. вие имате право да кажете "аз съм Шарли" защото...еди какви си мотиви имам. Но нямате право да кажете "който не е Шарли е оправдаващ тероризма" или пък "против свободата", или пък "огънал се пред мюсюлманите" и т.н. вменявайки вина, да не кажа направо насилвайки, някой да се съгласи с вас. И не казвайте, че не правите разлика между намирането на мярката при рисуването на карикатури и пълната им забрана :)...


Съгласен съм. Естествено че това е моето мнение. Вие си имате право на Ваше. Моето мнение обаче е именно такова - "който не е Шарли е оправдаващ тероризма" или пък "против свободата", или пък "огънал се пред мюсюлманите" и т.н. Съжалявам, ако мнението ми Ви обижда, но то е такова. И не казвайте, че не правите разлика между карикатурите на Мохамед( който между другото е бил педофил) и карикатури за блудства с деца.
цитирай
24. ssvetozar - Хайде, представете си следното: ...
22.01.2015 15:57
rebu написа:
Хайде, представете си следното: Заставате до оградата на съседа и започвате да псувате, баща му, майка му и цялата рода. После му пикаете в пощата и в цветята до вратата. А когато той ви потърси сметка за простотиите, вие се обявявате за свободолюбив - така се проявява свободолюбие! А той е извратен терорист...


Примерът е некоректен.
Щеше да е коректен, ако в ислямските страни се пускаха със самолети листовки с карикатури на Мохамед.
Един вестник, издаван във (все още ) неислямска страна, не нарушаващ законодателството на тази страна, по никакъв начин не задължава мюсюлманите да го четат.
За пощата и цветята изобщо не разбирам. В тези карикатури няма никакво нарушаване на чужда територия или собственост.
цитирай
25. kass - ssvetozar
22.01.2015 15:58
Мохамед не ме интересува, аз съм християнка. Интересува ме гаврата като действие, и това действие е морално осъдително, защото води до ужасни последици. Ако можете да го разберете - добре, ако ли не, вероятно ще го разберете когато (ако) станете обект на гавра...
http://www.novini.bg/news/150652-%D0%BC%D0%BE%D0%BC%D0%B8%D1%87%D0%B5-%D1%81%D0%B5-%D1%81%D0%B0%D0%BC%D0%BE%D1%83%D0%B1%D0%B8-%D1%81%D0%BB%D0%B5%D0%B4-%D1%82%D0%BE%D1%80%D0%BC%D0%BE%D0%B7-%D0%B2-%D1%81%D0%BE%D1%86%D0%B8%D0%B0%D0%BB%D0%BD%D0%B0%D1%82%D0%B0-%D0%BC%D1%80%D0%B5%D0%B6%D0%B0.html
цитирай
26. balkan1 - Този който не е с мен е против мен!!!
22.01.2015 16:09
Нищо подобно - ако не знаете да ви го кажа - муцуните изтрепаха сумати и народ в двете кули на бизнес центъра за да предизвикат възмущението на хората и подкрепата им за нахлуването на САЩ в Ирак. Разрушаването на двете кули не беше обикновен терористичен акт - кулите бяха буквално ИЗПАРЕНИ.
Създават си терористи за да имат повод да си вършат мръсотиите.
В началото подкрепяха УЖдемокрацията в Сирия НО като не им позволиха да се месят те превърнаха борещите се за демокрация в зловещи терористи които трябва да бъдат унищожени - то ест, те ще влязат в Сирия или като помагачи на демократите или като унищожители на терористите НО ТРЯБВА ДА ВЛЯЗАТ-
http://balkan1.blog.bg/politika/2015/01/08/sharli-ebdo.1329063
ЧЕТЕТЕ ПОВЕЧЕ И ОЩЕ ПОВЕЧЕ МИСЛЕТЕ ВЪРХУ ПРОЧЕТЕНОТО!!!
цитирай
27. tomcat2 - Аз не съм шШарли, аз съм Донбас!
22.01.2015 16:12
Аз не съм шШарли ,аз съм Донбас!
цитирай
28. milady - Темата за Тероризма ,лежи в основата ...
22.01.2015 16:56
На Бъдещето на нашия Свят. Да бъдем ,или да не бъдем ..
Разбира се , че т.н . терор.акт в Париж е режисиран/ личи си дългата Ръка
и милионите € зад “нападението “ .Но това е пиеса, която е написана ,
още ,когато се “създават “ изкуств. Исляма и Християнството..
поздрави на колегите 26 и 27 ...
Je suis Bulgaria :)
цитирай
29. kasnaprolet9999 - http://b2bmedia.bg/index.php/70-hristiqnski-curkvi-razrusheni-ot-%D0%B0nti-sharli-protesti-1119113.html?utm_campaign=B2bmediaWeeklyNewsletter-2015-03&utm_me
23.01.2015 13:15
Християнската общност в Нигер е шокирана от продължаващото насилие, при което беше отнет животът на десетки, а много храмове бяха унищожени до основи.

Протестите „Анти-Шарли“ започнаха от втория по големина град Зиндер на 16 януари и достигнаха столицата Ниамей. Само за два дни загинаха 10 души, над 100 бяха ранени, а 45 църкви подпалени. По информация на World Watch Monitor опожарените храмове са достигнали 70.

Освен тях са запалени и християнско училище и сиропиталище, съобщи на пресконференция говорителят на полицията Адили Торо. От срутената сграда на дома, 40 сирачета са останали без подслон и са приютени от полицията.

Има информация и за над 30 християнски домове, които също са атакувани и опожарени. Семействата, които са се спасили, споделят, че са останали само с дрехите на гърбовете си.

Пастор Закарая Яди, чиято църква е сред подпалените, казва пред ВВС: “Единственото, за което мислех пред горящата сграда е да изведа хората отвътре и да спася семейството си. Когато се върнах по-късно, всичко беше изгоряло до основи. Моят дом също.”

Насилието в Нигер е прогонило над 300 християнски семейства от техните домове. Сега те са принудени да живеят в стари военни фургони.

“В това време на насилие са причинени най-големите щети на църковната общност и на християните в историята й. Атаките ще оставят траен отпечатък върху вярващите хора. Мнозина изгубиха всичко, за което са се трудили през целия си живот. Другият ефект е надигащата се вълна от страх и безпокойство сред християните. Нашите братя и сестри в Нигер се нуждаят от молитвите ни, за да отговорят на това страховито предизвикателство”, казва служител от благотворителната организация Open Doors International.

За момента обаче насилието се разраства силно в региона на Зиндер. В Маради, друг главен град в Нигер близо до границата, две евангелски църкви също са опожарени и само намесата на местната полиция е протвратила нанасянето на по-големи поражения.

В Бирнин Гаоре, който е на 100 км от столицата също има подобни събития – три църкви са запалени, а мисионерското училище в града е атакувано от екстремистите.
Миналата неделя вълната от насилие достигна столицата Ниамей, където над 1 000 мюсюлмани се събраха пред главната джамията, откъдето се отправиха на кърваво шествие. Гневната тълпа започнала с рушенето на превозни средства и продължила с опожаряването на обществени сгради, включително централата на една от местните партии, няколко заведения и дори пивоварна.

Силите за сигурност се опитали да разпръснат тълпата със сълзотворен газ, но бунтовниците се оказали непримирими и продължили да атакуват християнски домове.

“Те знаеха точно къде да открият къщите на християнски семейства и не се примиряваха, докато не видят, че са напълно унищожени”, разказва очевидец на събитията.

Заради страха от атаки, дори камбаните на Католическата църква в града са останали бемълвни в неделя – нещо, което досега не се е случвало.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: ssvetozar
Категория: Политика
Прочетен: 771749
Постинги: 485
Коментари: 659
Гласове: 490
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031